Heavenly blue

Heavenly blue En dan wordt er op Facebook een tweedehands stofje aangeboden, waar je meteen verliefd op wordt. Ik hapte direct toe, want voor €5 inclusief verzendkosten kon ik niet anders. Binnen twee dagen viel hij op de deurmat.

In het echt was de stof nog mooier. Prachtig blauw en dus uitermate geschikt voor mijn dametje met blauwe ogen. Dat het stofje echt oud was, bleek wel uit de stofbreedte: slechts 90 cm! Ook de draad was grover dan de katoentjes van nu. In de praktijk bleek dat te betekenen dat de stof enorm kan rafelen…

De ileana jurk van Compagnie M leek me het perfecte patroon voor dit stofje. Ik hou van raglanmouwen, dus die keuze was snel gemaakt. Verder heeft dit stofje weinig poespas nodig om te kunnen schitteren. Strak lijfje, simpel peter pan kraagje en een halve cirkelrok. Voor het eerst werkte ik de zoom van de rok af met biais, zoals Marte adviseert. Deze tip nam ik dankbaar ter harte, want zomen strijken in een cirkelrok is vragen om ergernis…

Tijdens het knippen, bleek dat ik maar nét genoeg had voor een jurkje. De stofbreedte van slechts 90 cm, was toch bepalender dan gedacht. Ik voerde de jurk met paars stretch katoen, lekker warm voor deze tijd van het jaar.

Ik nam, op basis van de matentabel, breedtemaat 18 maanden en lengte maat 3 jaar. Hij zit als gegoten en het laat mijn dochter langer lijken; fijne bijkomstigheid nietwaar!

En dus heb ik voor €7,50 een eigen Tiny meisje in huis rondlopen!

Let op: wanneer je helemaal door leest tot het eind, krijg je nog een toegift…
  heavenly blue
beeldheavenly blue
Ditta van Gent Fotografie-23  heavenly blue  heavenly blue

Stof: Tweedehands retrostofje voor €5
Patroon: Ileana van Compagnie M
Cardigan: Zeeman
Kousen: Wibra
Haarbloem: zelfgemaakt
En dan tot slot: ik ben het foto’s maken beu… (deze foto maakte ik zelf!)
heavenly blue
2 gedachtes over “Heavenly blue

ik vind het leuk als je je reactie geeft

