IJskoud retro

Ditta van Gent Fotografie-4Dit is mijn eerste Ileana jurkje dat ik maakte.
Volgens de maattabel van het patroon, moest ik breedtemaat 18 maanden lengtemaat 3/4 jaar. Het duurde even voor ik dat daadwerkelijk aan durfde…

Maar sinds mijn tweeling het Frozen stofje had ontdekt, kon ik het niet maken nóg langer te wachten met de schaar erin te zetten.

In tegenstelling tot veel andere Frozen stofjes, is deze mijns inziens stijlvol en dus uitermate geschikt voor Ileana.

Het moest stijlvol en niet te druk worden, dus koos ik voor een effen lijfje. (Hierdoor had ik nog precies genoeg stof over voor een A-lijn rokje voor zuslief ;)) Het moest stijlvol worden. Een paspel mocht uiteraard niet ontbreken aan raglan en kraag!
Mijn hart maakte een sprongetje toen ik in een fourniturenwinkel knoopjes vond die precies matchen bij de paarse druppels in de rok.
De jurk zit als gegoten en mijn meisje is er dan ook erg blij.
‘Nu ben ik Anna, he mama?’

ijskoud retro


ijskoud retro ijskoud retro
ijskoud retro

Stof: Coronation Day Anna and Elsa
Design: Disney Frozen
Webshop: tweedehands op FB
Webshop effen stof: Rijs Textiles
Patroon: Ileana van Compagnie M
Kniekousen: Br@nd
3 gedachtes over “IJskoud retro

ik vind het leuk als je je reactie geeft

