Musmaakt een eerste blog

Bloggen over een net afgerond kledingstuk is makkelijker dan het schrijven van een beginblog, daar ben ik al achter.

profiel
Al vaker heb ik overwogen om te gaan bloggen. Er zijn verschillende onderwerpen die mijn interesse hebben, maar ik kreeg het advies om een blog bij één onderwerp te houden.
Hoewel ik blogs met enige diepgang enorm kan waarderen, begin ik met een makkelijk onderwerp: creatief zijn achter mijn naaimachine.

Sinds 3 jaar heb ik deze hobby ontdekt. Ik keek altijd kwijlend naar zelfgenaaide creaties van anderen en vroeg me af: zou ik dat ook niet kunnen leren?

En als er dan twee mooie meisjes in je leven komen om voor te zorgen, is de drempel om te starten enorm verlaagd. Een simpel A-lijn rokje in een mini maatje, dat moest ik toch ook kunnen? En zo begon ik op de oude naaimachine van mijn schoonmoeder.
Mijn eerste creatie gaat niet schitteren op dit blog, maar van lieverlee heb ik al heel wat dingen genaaid. Over een aantal creaties wil ik alsnog een blog schrijven. Je moet een blog immers levend houden…

De meeste creaties hangen in de kledingkast van de meiden, maar ook voor mezelf heb ik al wat jurkjes gemaakt. Ooit wil ik de uitdaging aangaan om ook iets voor manlief te maken. Hij blijft er maar om zeuren…
Ik heb tot nu toe al veel geleerd en ik ontwikkel mezelf nog steeds. Dat maakt het ook zo leuk.
Dat het een kick is om je meisjes in zelfgemaakte jurkjes rond te zien huppelen, behoeft denk ik geen uitleg.

Ik ken vele naaisters en bloggers die ik hoog acht. Zo denk ik bijvoorbeeld aan Dorothée Deraedt van Noortjeprullemie. Ook de creaties van Debora Sluijs van Toertjes en Pateekes kan ik zeer waarderen.
Hierbij valt al op dat de Vlaamse naaisters en bloggers mijn voorkeur hebben.
Altijd als ik aan het naaien ben, komt in mij het verlangen op om naar België te emigreren.
(Een verlangen dat totaal verdwijnt als ik zomers net over de grens het Belgische asfalt ontmoet, maar dat ter zijde…)

België kent zogezegd niet alleen goede naaisters en bloggers, maar ook een aantal zeer goede patroonontwerpers, zoals Compagnie M, StraightGrain en Zonen09. Hoewel ze nog niet eens zo lang aan de weg timmeren, zijn ze behoorlijk succesvol. Ook zij zijn ooit simpelweg begonnen aan de keukentafel met een eenvoudige naaimachine. Zo kan het dus gaan. Compagnie M organiseert momenteel een wedstrijd waaraan ik besloten heb me te doen. Mooi moment ook om een eigen blog te starten, niet waar?

Nu heb ik geen ambitie om met naaien of patroontekenen mijn boterham te gaan verdienen, maar het moedigt mij wel aan om gewoon maar te beginnen met naaien, met bloggen. En dan zie ik wel waartoe ik me kan ontwikkelen.

Als ik naai, denk ik vaak in Vlaamse woorden. Maar omdat er al genoeg Vlamingen bloggen en ik een zuivere Hollander ben, wil ik het toch echt bij de Nederlandse taal en uitdrukkingen houden. Amai, zenne, kleedje, zotteke, dat ziet geen kat, het leven is aan de rappen en de Hollanders, blijven dus voorbehouden aan mijn Vlaamse collega’s. Hopelijk kunnen zowel Vlaamse als Nederlandse volgers mijn blogs waarderen.

En dan nu op zijn Hollands: mond houden en aan de slag!
10 gedachtes over “Musmaakt een eerste blog

  1. Ivoooooo zegt:

    He creabea, dat heb je allemaal weer mooi klaargemaakt! Superleuk zo’n blog! Jammer dat het niet mijn favoriete onderwerp is…… hahahahaha. Ik vind het wel erg gaaf dat je het allemaal zelf maakt. Knap hoor! Succes ermee!

    Liked by 1 persoon

  2. stannel78 zegt:

    Welkom in blogland! Een tof landje om te vertoeven. Hier maakt het niet uit of je ‘snel’ of ‘rap’ zegt! Je foto’s trokken mijn aandacht! Prachtige kleuren! Veel succes met het bloggen en natuurlijk de Compagnie M wedstrijd! x

    Liked by 1 persoon

ik vind het leuk als je je reactie geeft

