Verlegen dwergje

Ditta van Gent Fotografie-13

Toen ik dit stofje tegen kwam, móest ik hem wel kopen.

De print en de prachtige kleuren spraken mij direct aan. Daarnaast heb ik het nog niet eerder voorbij zien komen in naailand. Ideaal dus voor een wedstrijdjurkje!

Hoewel mijn tweelingdochters precies dezelfde, slanke maten hebben, maak ik elk kledingstuk toch altijd met 1 der dames in mijn hoofd. En als papa de creatie dan bij de verkeerde dame aantrekt, krijgt hij het te horen! 😉                                                                                                                                                                                            

Dit jurkje moest en zou ik maken voor de meest bescheiden dame van het stel. De dames vallen elke avond in slaap na een zelfverzonnen verhaaltje over een kabouter en zijn avonturen. Papa’s verhaaltjes zijn grote favoriet, dus ik had wat in te halen!

Mijn dametje was meteen weg van het dwergen-stofje.

verlegen dwergjeDit stofje vroeg om pofmouwtjes! Waarom? Omdat sneeuwwitjes jurk giga pofmouwen heeft. Voor mijn smalle dametje hield ik de pof bescheiden, ik keek deze af van Straightgrains’ Tinny dress. Hij paste perfect op het lijfje van Compagnie M; iets om te onthouden!

De stof smeekte niet om een kraagje, maar toch wilde ik er één. De dwergen waren te groot om een kraag uit dezelfde stof te maken. En een effen kraagje wilde ik niet. Dus dat werd ’s nachts wakker liggen over het ‘kragen-dilemma.’ Gelukkig kwam er een oplossing.

Losse kraagjes blijken helemaal hót op dit moment. Bont en bling bling; het kan niet gek genoeg zijn. De oplossing was er: een losse kraag. Het kán er bij, maar hoeft niet.

Ik dacht eerst aan wit bont, als knipoog naar de baarden. Maar toen bedacht ik me dat ik nog een restje mango-geel had liggen van een eerder project. Voilá, nu nog de uitvoering. Ik tekende de peter pan kraag door naar achter. Vooraan sluit hij met een eenvoudig haakje (uit de erfenis van een oud-tante.)

Ze draagt de jurk graag, maar schitteren voor de lens vindt ze maar niks.
Dat resulteert dan wel in een heel schattige foto van mijn lieve kleine, ex-premature dametje.

Zo bescheiden als een dwergje…

verlegen dwergje

verlegen dwergjeverlegen dwergje

verlegen dwergje verlegen dwergje

Stof: Seven Dwarves Faces Green
Designer: Disney
Webshop: Fabric.com
Gele bont: Liesellove
Patroon: Ileana van Compagnie M.
Bloem: zelfgemaakt
Kousen: Hier Mode
Fotograaf: Ditta van Gent Fotografie

6 gedachtes over “Verlegen dwergje

ik vind het leuk als je je reactie geeft

