Bestemming bereikt

IMG_7195Online zoeken naar leuke tweedehands stofjes is één van mijn favoriete bezigheden.

En soms kom je dan ineens een schat tegen. Ik heb de 6 mooiste stofjes uitgezocht.

Na een naaidipje van een aantal weken, ben ik begonnen met eenvoudige rimpelrokjes. Er lagen er al een aantal geknipt en wel klaar. 

Het is gemakkelijk te maken, maar toch ben ik al snel 3 uur met zo’n rokje bezig ben. Netjes rechte lappen snijden, voering erbij, alle rimpeltjes netjes verdelen, tussendoor naden strijken etc.

Het blauwe stofje met witte bloemen was in mijn hoofd allang omgetoverd tot een dergelijk rokje. Het voelde dus passend om mijn naaidip met die project te overwinnen. Het stofje is vermoedelijk meer dan 30 jaar oud; het heeft rare afmetingen en de stof is wat stug en grof geweven. Omdat hij ook iets doorschijnt, moet er wel een voering onder. Bovendien maakt dat het contrast in de kleuren groter.

Met een goud taille-elastiek en een simpel wit blouse, is de set al snel compleet.

Deze keer wilde dochterlief zeer graag op de foto; deze vind ik echt heel mooi. De witte vind ik cool, want dat is net zo één als papa. Ze bedoelt hierbij een overhemd. Als een waar model ging ze staan, ontspannen en wel en zo was de foto binnen een minuut gemaakt.

Is het geen plaatje?

IMG_7195IMG_7190IMG_7189

Stof: Oud en tweedehands
Patroon: Rimpelrokje
Blousje: Next
Gouden speldje: Action

 

 

 

 

2 gedachtes over “Bestemming bereikt

ik vind het leuk als je je reactie geeft

