Rrrimpelrokjesss

IMG_7044Zo’n half jaar geleden, ontdekte ik de rimpelrokjes. Ze staan erom bekend dat ze makkelijk te maken zijn. Het rokje bestaat uit 2 rechte lappen stof en een stuk elastiek, er komt geen rits of knoopsgat bij kijken. Wil je je er ook eens aan wagen, kijk dan op de site van Mina Dotter voor een werkbeschrijving.

Toch vind ik het rijgen en rimpelen nog best wat tijd vragen. Of misschien beter gezegd: ik besteed hier veel tijd aan omdat ik de rimpels mooi gelijkmatig wil verdelen. Ook strijk ik het rokje regelmatig tussen de verschillende stappen.

Rimpelrokje is ideaal om grotere prints tot hun recht te laten komen. Je zult zien dat het rokje verschillende uitstralingen kan hebben. Het is leuk om te spelen met de kleur tailleband en stiksel in de zoom. Ik kan hier lang over nadenken alvorens ik mijn keuzes maak…

FullSizeRender_1IMG_5895IMG_5898

Glitter taille-elastiek is dé trend van dit moment. Iedereen in naailand heeft het of is er naar op zoek. Er zijn zeer veel webshops die het verkopen. Ik kocht mijn voorraad onder andere bij Naaiplezier.nl, Eulalie.nl, Stofnlove.be en Stoffenknoop.be.

De rokjes zijn, zowel  qua maat alsook seizoen, lang door te dragen. Met een maillot, shirt en vestje zijn ze geschikt voor de winter. Ik zorg dan ook dat de rokjes gevoerd zijn. Met capri legging, kniekousen of zelfs met blote benen en een eenvoudig hemdje, zijn ze ideaal voor de zomer.

Ik heb er intussen al een heel aantal gemaakt, en er zullen er nog zeker volgen.

Geniet ervan!


 

3 gedachtes over “Rrrimpelrokjesss

  1. Elsje zegt:

    Erg leuk weer Mirjam, wat zien die meiden er toch altijd leuk uit. En wat worden het al echte modellen!! Zo met die neus in de lucht zou Fabieenne niet mistaan in een modeblaadje!!

    Liefs, Elsje

    Liked by 1 persoon

ik vind het leuk als je je reactie geeft

