Kleine meisjes worden groter

IMG_7214

Zo’n 3,5 jaar geleden ben ik begonnen met naaien op de machine van mijn schoonmoeder. In het begin ging het traag en maakte ik rokjes van goedkope stofjes. Ik vind ze zelf nu alles behalve mooi. Inmiddels ben ik trotse bezitter van een mooie Pfaff Expression 3.5!

Ik herinner me het moment dat ik voor het eerst een duurder, design stofje kocht. Wat vond ik het spannend! Zo’n €15/ meter. Mijn favoriete webshop van dat moment, bestaat helaas niet meer. Ik kocht er graag, onder andere 2 paneelstofjes van designer Michael Miller.

Uit het boek ‘Stof voor durf het zelvers’, haalde ik het patroontje. Het boek is geschreven door 2 vlaamse dames. Een van hen bracht ook een tweede deel van hetzelfde boek uit en heeft een fantastische blog, waar je zeker eens een kijkje moet nemen… (Als het niet om gratis patroontjes gaat, dan wel om het feit dat ook zij een prachtige tweeling heeft, Emma en Mona genaamd.

We moeten wel concluderen dat mijn zuiderburen de kunst van naaien en ontwerpen flink in de vingers hebben. Ik laat me, als bescheiden Hollander, graag door hen inspireren.

Toen de jurkjes eenmaal af waren, vond ik ze wel erg groot en pompeus. Ik had er nog weinig kaas van gegeten; de jurkjes waren gewoon weg te groot en te breed.

Inmiddels zijn we ruim 2 jaar verder en hangen de jurkjes nog in de kast. Afgelopen zaterdag wilden de beide dames per se die jurkjes aan. Het zal voor de laatste keer geweest zijn, want ze zijn echt te kort en te strak aan het worden.

Zowel 2,5 jaar geleden als ook zaterdag maakte ik een foto van de meiden in deze jurkjes. Nog op dezelfde plaats ook, al heeft onze woonkamer inmiddels een verbouwing ondergaan.

Kijk en geniet mee…
(Hopelijk zien jullie dat mijn foto’s er in de loop dat jaren iets op vooruit zijn gegaan…)

IMG_7301

 

IMG_1707IMG_7214

 

3 gedachtes over “Kleine meisjes worden groter

  1. Clarinda zegt:

    Kijk eens in de webshop van stof’nlove. Ook een belgische geloof ik. Verkoopt volgens mij ook stoffen van michael miller.

    Ik oefen nog even door tot ik t net zo netjes kan, voor k me aan dure stofjes waag

    Liked by 1 persoon

ik vind het leuk als je je reactie geeft

