Schoolgirl 

Ruim twee jaar geleden kwam het Lotta skirt patroon van Compagnie M uit. Ik was toen nog redelijk aan het begin van mijn kunnen en dit rokje leek me erg moeilijk. Dat patroon heb ik daardoor al die tijd achterin de kast van mijn wishlist gezet.

Onlangs kwam ik hem tegen en kwam ik tot de conclusie dat dit patroon echt zo moeilijk niet is. Ik maakte het mijzelf nog gemakkelijker door de blinde rist achterwege te laten. Het rokje komt, ook zonder rits, gemakkelijk over de bescheiden billen van mijn dochter.

Ik heb een stofje van De Melkbrigade klaarliggen dat uitermate geschikt is voor dit patroon. Omdat dit tevens mijn duurste stofje uit mijn voorraad is, besloot ik het patroon eerst uit te testen met een goedkoper stofje.

Het stofje scoorde ik op de euro-dag van Megastoffen in Enschede. Je leest het goed, het stofje kostte maar 1 euro! Aan de coupon zat een prijskaartje met f 13,95. Viertien gúlden voor een halve meter. Destijds dus een dure lap. De kwaliteit is dan ook prachtig; soort luxe overhemdstof. Al met al, kostte dit rokje aan materialen nog geen anderhalve euro! Budgetnaaien dus.

Het Lotta skirt patroon en de ruitjes combineren prima samen! Het resulteert een in soort schoolgirl rokje! Ik probeerde de vierkantjes goed uit te laten komen in de zoom.


En aangezien mijn dochters volgend jaar door mogen naar groep 2, lijkt me dit een uitstekend rokje voor de eerste schooldag na de vakantie. De vakantie is zojuist begonnen…

Hopelijk vind ik in de vakantieweken gelegenheid om het dure stofje te verwerken tot een Lotta skirt.

To be continued…

3 gedachtes over “Schoolgirl 

ik vind het leuk als je je reactie geeft

